وب سایت حسین جم

مشاور توسعه کسب و کار

پنج دلیلی که نباید مدیر بازاریابی شوید !!!

By حسین جم | آبان ۱۹, ۱۳۹۵ | 0 Comment

مدیر بازاریابی نشوید

سمت ها و حرفه های بسیاری در شرکت ها و سازمان های دنیا وجود دارد که می توانند بسیار جذاب و دوست داشتنی باشند، اما یکسری از این حرفه ها شاید زیاد برای شما مناسب نباشند

یکی از این حرفه ها، مدیریت بازاریابی است که شاید زیاد از آن تعریف شنیده باشید، اما اگر شما هم با این ۵ دلیلی که در این مقاله آورده شده موافقید، پس به هیچ عنوان به سراغ این حرفه نروید

۱. هیچ وقت کار یکنواختی نخواهید داشت

این به آن معنی است که شما هر روز در مقابل چالش های جدیدی قرار خواهید گرفت. چالش هایی هم در سمت یک مدیر و هم در سمت یک بازاریاب متخصص که باید آن ها را حل کنید. اگر شما هم به فکر یک کار          بی دردسر و روتین می گردید و دوست دارید هر روز کاری خودتون رو کپی و پیست کنید،  به هیچ عنوان به سراغ مدیریت بازاریابی نروید

۲. به جای یک مدیر باید یک رهبر باشید

مدیریت در کنار تمامی فواید مادی و معنویش، مسئولیتی بر دوش شما می گذاره که باعث میشه نتونید به نحو احسنت از فواید آن لذت ببرید و مثل فیلم ها پای خودتون رو روی میز بندازید و فقط دستور بدهید. اما اگر می خواهید بدانید که آیا چیزی بدتر از مسئولیت مدیریت هست که نه تنها در آن خبری از ریاست نباشه بلکه باید کنار تیم خودتون قرار  بگیرید و در نقش یک رهبر، یک دوست و یک همراه به مواجهه با مشکلات و چالش ها بروید، من به شما می گم هست و آن مدیریت بازاریابی است. اگر شما هم فقط به دنبال دستور دادن و ریاست هستید، به هیچ عنوان به سراغ مدیریت بازاریابی نروید

۳. رهبری تعداد زیادی از افراد

بخش بازاریابی و فروش هر شرکتی را می توان یکی از شلوغ ترین بخش های شرکت دانست. تعداد زیادی از ویزیتور ها، بازاریابان و کارشناسان فروش در این بخش به شکل های مختلف فعالیت می کنند. اگر شما هم دوست دارید که در یک بخش بی سر و صدا فعالیت کنید و از آشنایی با تعداد زیادی از افراد متنفرید و حوصله ی رهبری یک تیم شلوغ را ندارید توصیه می کنم به این حرفه نزدیک هم نشوید

۴. حرفه ی همیشه به روز

اگر به این دل بسته اید که می توانید فوق لیسانس خودتون رو در این رشته بگیرید و چند سال در آب نمک نگهش دارید و بعد از چند سال به عنوان متخصص وارد این حوزه بشید، باید بگم شاید مسیر اشتباهی رو انتخاب کرده  اید. مدیریت بازاریابی یکی از بخش های مدیریتی است که هر روز در حال به روز شدن است و شما مجبورید تا همیشه به علاوه حوزه کسب و کاری که در آن فعالیت می کنید، خودتون رو با آخرین روش ها و سبک های بازاریابی و فروش به روز کنید تا بتوانید موفق شوید. حوصله مطالعه ندارید؟ پس سمت این بخش نروید

۵. درآمد بالا فقط برای آدم بد هاستی

همه که نباید درآمد خوب و مناسب داشته باشند. مدیریت بازاریابی از اون دسته از حرفه ها و سمت هایی هست که شما در اون نه به عنوان کارمند شرکت، بلکه به عنوان یک سهام دار و شریک وارد شرکت می شوید و در صورت بالا بردن فروش و موفقیت میتونید مثل یک سهام دار از سود شرکت، شریک شوید و درآمد خوبی داشته  باشید. اما همه که نباید پول دار باشند. اگر شما هم مثل فیلم های تلویزیون اعتقاد دارید که آدم پول دار های داستان همیشه آدم بد های قصه هستند و درآمد بالا خوب نیست پس مدیریت بازاریابی شغل مناسبی برای شما به حساب نمیاد

!با تشکر از این که این حرفه را انتخاب نمی کنید

حسین جم

(دست نوشته های یک مدیر بازاریابی)

صفحه ی لینکدین حسین جم

وب سایت حسین جم

حسین جم

من حسین جم هستم، مشاور و مدیر بازاریابی، برندینگ و توسعه کسب و کار. از سال 88 در حوزه ی بازاریابی و فروش شروع به مطالعه و فعالیت کرده ام و تا به امروز افتخار همکاری با بسیاری از برند ها و شرکت های مطرح ایران رو داشته ام. فعالیت به عنوان یک مشاور و مدیر توسعه کسب و کار بالاخص در حوزه هایی چون تکنولوژی، IT و ICT، صنعت ساختمان و صنعت نساجی، فرصتی رو به وجود آورد تا بتونم با برترین های این حوزه همکاری داشته باشم، تجربه ای مفید در این عرصه کسب کنم و خدمتی کرده باشم به پیشرفت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور.

0 Comments

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *